Obrotny Grześ w przeddzień Dnia Kobiet kupił za 110zł żonkile i tulipany od ogrodnika, płacąc 80 gr za żonkila i 1 zł za tulipana. Następnego dnia sprzedał wszystkie kwiaty za 168 zł (tylipan za 1,60 ,a żonkila 1,20 za sztuke). ile kwiatów kupił Grześ od ogrodnika?



3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:08:16+01:00
X - żonkile
y - tulipany

x * 0,8 + y * 1 = 110
x * 1,2 + y * 1,6 = 168

0,8x + y = 110
1,2x + 1,6y = 168

y = 110 - 0,8x
1,2x + 1,6(110 - 0,8x) = 168

y = 110 - 0,8x
1,2x + 176 - 1,28x = 168

y = 110 - 0,8x
-0,08x = 168 - 176

y = 110 - 0,8x
-0,08x = -8 / : (-0,08)

y = 110 - 0,8x
x = 100

x = 100
y = 110 - 0,8 * 100

x = 100
y = 110 - 80

x = 100
y = 30



to zadanie jest rozwiązane układem równań

* ---> MNOŻENIE


odpowiedź : GRZEŚ KUPIŁ 100 ŻONKILI I 30 TULIPANÓW
1 5 1
2009-10-28T19:17:29+01:00
0.8ż+1t= 110/* (-1,5)
1.2ż+1.6t= 168
-1.2ż-1.2t= -165
1.2ż+1.6t= 168
1.6t-1.2t= 168-165
0.4t= 3
t= 0.75
t=75- tyle jest tulipanów
1.2ż+120= 168
1.2ż= 168-120
1.2ż= 48/:1.2
ż= 40- tyle jest żonkili
75+40= 115
Odp: Grześ kupił 115kwiatów
Myślę, że jest dobrze rozwiązane x)
2009-10-28T19:26:38+01:00
X - żonkile
y - tulipany

x razy 0,8 + y razy 1 = 110
x razy 1,2 + y razy 1,6 = 168

0,8x + y = 110
1,2x + 1,6y = 168

y = 110 - 0,8x
1,2x + 1,6(110 - 0,8x) = 168

y = 110 - 0,8x
1,2x + 176 - 1,28x = 168

y = 110 - 0,8x
-0,08x = 168 - 176

y = 110 - 0,8x
-0,08x = -8 / : (-0,08)

y = 110 - 0,8x
x = 100

x = 100
y = 110 - 0,8 * 100

x = 100
y = 110 - 80

x = 100
y = 30

ODPOWIEDZ : Kupił 100 żonkili i 30 tulimanów. Razem 130 kwiatów.

POZDRAWIAM