Mnożenie sumy algerbraicznej przez liczbę.

1. Uprość wyrażenia :

a) 6(a + 2b) - 3(2a-3b)=
b) a(b + 3) + 3(a-b)=
c) 7(b+c) - 3(b+2c)=
d) 5(a + 3) + 2b - 3(a+b)=
e) 6(3 +z) - 4(2z + 4) + 2(8+z)=
f) -4(2x - 7 - 3y) - 12(-y - x)=

2. Szkoła zakupiła pięć telewizorów i siedem odtwarzaczy DVD. Jeden telewizow kosztował x zł, zaś odtwarzacz był o 500 zł tańszy od telewizora. Ile zapłacono za ten sprzęt?

Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-03-23T18:18:43+01:00
1.
a) 6a + 12b - 6a + 9b = 21b
b)ab + 3a +3a -3b = 6a -3b + ab
c) 7b + 7c -3b -6c = 4b + c
d) 5a + 15 + 2b -3a - 3b = 2a -b + 15
e) 18 + 6z - 8z - 16 + 16 + 2z = 18
f) -8x + 28 + 12y + 12y + 12x = 4x + 24y + 28

2.
x - cena telewizora
x - 500 - cena odtwarzacza


5x + 7(x - 500) = 5x + 7x - 3500 = 12x - 3500
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:30:59+01:00
1.
a) 6a+12b-6a+9b= 21b
b) ab+3a+3a-3b=ab+6a-3b
c)7b+7c-3b+6c=4b+13c
d) 5a+15+2b-3a+3b=2a+15+5b
e) 18+6z-8z-16+16+2z=18
f) -8x+28+12y+12y+12x=4x+28+24y

2.
5x+7(x-500)= 5x+7x-3500=12x-3500

Myślę, że będzie dobrze :)