Proszę to na jutro! Proszę o obliczenia w odpowiedziach!

Zad.1.Długość prostokąta wynosi 80 cm, szerokość stanowi 5/16 długości.Wyznacz obwód prostokąta.

Zad.2. Zwierzątko ryjówka w ciągu doby zjadło 12 gram pożywienia.Jaka jest masa zwierzątka,jeżeli jego masa stanowi 4/15 masy spożywanego pożywienia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:19:36+01:00
Zad 1.
80:16=5
5*5=25
szer.= 25 cm
obw= 25*2+80 *2=50+160=210

zad 2.
12:15=0,8
0,8*4=3,2
masa zwierzatka wynosi 3,2 grama.
2010-03-23T18:20:43+01:00
1.
80cmm=-długość prostokąta
80*5/16=25cm-szerokość

O=2*(80+25)=2*105=210cm

2.
12*4/15=3,2g
zwierzątko waży3,2g