Zadanie 36, 37, 38, 39, 40.

http://img98.imageshack.us/img98/6269/86771699.jpg

http://img2.imageshack.us/img2/7060/61715868.jpg

Jakieś dziwne wyniki mi wychodzą :(.
Chodzi tu o to , żeby iść po jak najmniejszej linii oporu.
W zadaniu 36 trzeba zastosować prawa działań na potęgach ( odejmować, dodawać potęgi).

2

Odpowiedzi

2009-10-28T20:01:06+01:00
36.

a ) x²
b ) x⁻²
c ) 2x⁶y³
d ) -0,01a⁶b⁴ / c² to co jest przez ukośnikiem jest w liczniku a to co za to w mianowniku
e ) 8x³
f ) -a¹²+a¹⁰ - choć tu nie jestem do końca pewny.

37.

a) 2 1/4
b ) 1/32
c) 625
d) 16
e ) 256
f ) 64
g ) 3

38.

a ) 49
b ) 2 / 3
c ) 81 / 25
d ) 11 / 12

39. (nie będe powtarzał cały czas 2 tylko odrzu potęgę.)

a 4
b 6
c 9
d -2
e -1
f -3
g 1
h 1
i 15
j 1


WSZYSTKO OBLICZANE JEST Z GŁOWY BEZ DUŻEGO OBLICZANIA... ;D
MAM NADZIEJE< ŻE SIĘ PRZYDA.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T20:08:10+01:00
No to dla mnie został już chyba tylko samotny przykład z zadania 40:

5⁸ + 3*25³ - 5⁷ + 2*5⁶ = 5⁸ + 3*5⁶ - 5⁷ + 2*5⁶ = 5⁶(5² + 3 - 5 + 2) = 5⁶*5² = 5⁸

Zrobię jeszcze 36 po poprzednicy coś nie mogli dojść do jednej wersji:

a) x³ x x⁻² = x³⁺¹⁻² = x⁻²
b) [(x³)⁴ (x²)⁵]/(x⁴)⁶ = [x¹² x¹⁰]/x²⁴ = x¹²⁺¹⁰⁻²⁴ = x⁻² = 1/x²
c) (2x²y)³ = 3x⁶y³
d) (-[0,1a³b²]/c)² = [0,01a⁶b⁴]/c²
e) x²/(2x)⁻³ = x²/(x⁻³ * 1/8) = 8 x²/x⁻³ = 8 x²⁻⁻³ = 8x⁵
e) (-2a³)⁴ + (-2a⁴)³ - (-3a⁶)² + (a²)⁵ = 16a¹² - 8a¹² - 9a¹² + a¹⁰ = -a¹² + a¹⁰ = a¹⁰(1 - a²)
1 5 1