Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:22:31+01:00
3 1/5 + 2 3/4 = 3 4/20 + 2 15/20 = 6 19/20
3 1/5 : 6 19/20 = 64/20 : 139/20 = 64/20 * 20/139 = 64/139
2 3/4 : 6 19/20 = 11/4 : 139/20 = 11/4 * 20/139 = 55/139

2 1/3 + 1/2 = 14/6 + 3/6 = 17/6 = 2 5/6
7/3 * 1/2 = 7/6 = 1 1/6

6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2009-10-28T19:26:19+01:00
(3⅕+2¾):(3⅕-2¾)=(3⁴/₂₀+2¹⁵/₂₀):(2²⁴/₂₀-2¹⁵/₂₀)=
=5¹⁹/₂₀:⁹/₂₀=¹¹⁹/₂₀ײ⁰/₉=¹¹⁹/₉=13²/₉=13,(2)

(2⅓+½)-(2⅓×½)=(2²/₆+³/₆)-(⁷/₃×½)=
=2⁵/₆-⁷/₆=2⁵/₆-1¹/₆=1⁴/₆=1⅔

Oblicz roznice iloczynow liczb 4i1/2 i 2i4/5 oraz 1i3/5 i 2i1/2
(4½×2⅘)-(1⅗×2½)=(⁹/₂×¹⁴/₅)-(⁸/₅×⁵/₂)=
=⁶³/₅-4=12⅗-4=8⅗
4 4 4