1.Podaj jakie pola mają koła o średnicach:
a)6
b)2,5
c)1
d)π

Oblicz , ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
a)o promieniu 3cm, c) o średnicy 20 cm,
b) o promieniu 0,2 m,
c) o średnicy 20 cm,
d) o średnicy 2,2 m,
e) o obwodzie 3π cm,
f) o obwodzie ¾m (przy 3 jest π!!!)

Potrzebne od zaraz PLISS!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:32:04+01:00
Oblicz , ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
a)o promieniu 3cm, c) o średnicy 20 cm,
b) o promieniu 0,2 m,
c) o średnicy 20 cm,
d) o średnicy 2,2 m,
e) o obwodzie 3π cm,
f) o obwodzie ¾m (przy 3 jest π!!!)

2a)
r=3cm
P=π*(3cm)²=3,14*9cm²=28,26[cm²]

b)
r=0,2m=20cm
P=3,14*(20cm²)=3,14*400cm²=1256[cm²]
c)
śr=20cm, r=10cm
P=3,14*(10cm)²=3,14*100cm²=314[cm²]
d)
śr=2,2m , r=1,1m
P=3,14*(1,1m)²=3,14*1,21m²=3,8[m²]
e)
Ob=3πcm
Ob=2πr

3πcm=2πr/2π
r=1,5cm
P=3,14*(1,5cm)²=3,14*2,25cm²=7,065[cm²]

f)
Ob=3π/4
Ob=2πr
3π/4=2πr/*4
3π=8πr/:8π
r=3/8
P=3,14*(3/8)²=3,14*9/64=28,26/64[j]
2009-10-28T22:41:02+01:00
Średnica 6 to promień 1/2z6=3
pole=pi x r do kwadratu
P=pix3x3=3,14x9=28,26

średnica 2,5 to promień 1,25
P=pix1,25x1,25=3,14x1,56=4,90

średnica 1 to promień 0,5
P=pi x 0,5x0,5=3,14x0,25=0,79

średnica pi to promień1/2 z pi czyli 3,14:2=1,57
P=3,14x1,57x1,57=3,14x2,46=7,72


3cm
P=3,14x3x3=3,14x9=28,26cm kwadratowych
0,2m
P=3,14x0,2x0,2=3,14x0,04=0,13 m kwadratowych
średnica 20 cm to promień 10cm
P=3,14x10x10=3,14x100=314 cm kwadratowych
średnica 2,2 to promień 1,1m
P=3,14x1,1x1,1=3,14x1,21=3,80 m kwadratowych
obwód 3pi cm obwód= 2pir
r=1,5cm
P=3,14x1,5x1,5=3,14x2,25=7,07 cm kwadratowych
3/4 m=75 cm
2pir=75/:6,28
r=11,94
P=3,14x11,94x11,94=3,14x142,56=447,64 cm kwadratowych