Odpowiedzi

2010-03-23T18:51:21+01:00
3 kg soli sześcioprocentowej
czyli sól to
6%* 3= 0.18 kg

Mamy otrzymać solanke 10 %, więc:

x- to ilość wody która musi odparować
0.18=10%(3-x)
0.18= 0.3-0.1* x
0.1*x= 0.12
x= 1.2

Musi odparować 1.2 kg wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:53:11+01:00
3 kg solanki sześcioprocentowej
6%* 3= 0.18 kg
solanka 10 % ma powstac
x- ilosc wody do odparowania
0.18=10%(3-x)
0.18= 0.3-0.1* x
0.1*x= 0.12
x= 1.2
Musi odparować 1.2 kg wody aby otrzymac solanke 10%