W trójkącie prostokątnym ABC przyprostokątna AB ma 5 cm a przeciwprostatna AC ma długość trzeciego boku trójkąta ABC wynosi
a)8cm B)12m c)144m d)194 do pierwiastka jest to ostatnie

4.trójkąem prostokątnym jest trójkąt o bokach długości ;
a) 3,2,4 b)4,9,6 c)13(do pierwiastka) ,3,2 d)2,3,2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:57:36+01:00
W pierwszym pytaniu nie napisałeś ile ma przeciwprostokątna |AC|, przez co nie można obliczyć ile wynosi przyprostokątna |BC|

W drugim zadaniu odpowiedź C. Czemu?
3²+2²=x²
9+4=x² /√
x=√13

Pozdrawiam. Napisz mi jeszcze raz, dokładnie treść 1. pytania na PW, a odpowiem Ci na nie:)
1 5 1
2010-03-23T19:00:26+01:00
4.trójkątem prostokątnym jest trójkąt o bokach długości ;
a) 3,2,4 b)4,9,6 c)13(do pierwiastka) ,3,2 d)2,3,2

c) √13,3,2
3²+2²=(√13)²
9+4=13
13=13