Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:10:45+01:00
180° - suma miar kątów w trójkącie
x - miara pierwszgoego kąta
2x - miara drugiego kąta
2x+20° - miara trzeciego kąta
x+2x+2x+20°=180°
5x+20°=180°
5x=160° /:5
x=32° - miara pierwszego kąta
2x=2*32°=64° - miara drugiego kąta
2x+20°=64°+20°=84° - miara trzeciego kąta

Odp.: Miary kątów w tym trójkącie wynoszą 32°,64° i 84°.
2010-03-23T19:26:11+01:00
2x-20°+ x + 2x= 180°
5x-20°=180°
5x=180°+20°
5x=200°/:5
x=40°

kąty:
I 2×40°-20°=60°
II x= 40°
III 2x=80°