Ruchome schody o długości 40 m, prowadzące do metra, poruszają się z prędkością 1 m/s. Po przyjeździe pociągu przy schodach poruszających się w górę ustawia się kolejka. Oblicz, czy szybciej znajdziesz się na górze, gdy odczekasz 30 s w kolejce i następnie pojedziesz schodami, czy wtedy, gdy będziesz wchodził "pod prąd" schodami jadącymi w dół. Twoja prędkość względem schodów wynosi 1,5 m/s.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:40:27+01:00
Idąc pod prąd: 1,5m/s - 1m/s = 0,5m/s
40m/0,5 = 80s

Idąc normalnie +30s w kolejce: 40m/1m wychodzi, że będzie 40s+30s = 70s

80s > 70s

ODP.: Szybciej dostaniemy się na górę stojąc w kolejce na schody prowadzące w górę.
2009-10-28T19:46:24+01:00
30s-odczekany czas
40s-czas jazdy schodami
razem 70s=1min 10 s

60- czas pójścia pod prąd

60<70
tzn. Szybciej będzie iść pod prąd
<Mam nadzieje że jest to dobrze:)>