Uzupełnij
lit,Li
LICZBA ATOMOWA 3 ,Liczba masowa 7 liczba protonów...., liczba elektronów..., liczba neutronów..., konfiguracja elektronowa....,
beryl Be
Liczba atomowa 4, liczba masowa 9, liczba protonów..., liczba elektronów...., liczba neutronów..., konfiguracja elektronowa.... .
neon Ne
liczba atomowa 10, liczba masowa 20, liczba protonów..., liczba elektronów...., liczba neutronów..., konfiguracja elektronowa...,
glin, Al
liczba atomowa 13, liczba masowa 27, liczba protonów..., liczba elektronów..., liczba neutronów..., konfiguracja elektronowa...,
chlor. Cl
liczba atomów 17, liczba masowa 35, liczba protonów..., liczba elektronów..., liczba neutronów..., konfiguracja elektronowa...,

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-28T19:41:05+01:00
Lit,Li
LICZBA ATOMOWA 3 ,Liczba masowa 7 liczba protonów 3, liczba elektronów 3, liczba neutronów 4, konfiguracja elektronowa 1s² 2s¹

beryl Be
Liczba atomowa 4, liczba masowa 9, liczba protonów 4, liczba elektronów 4, liczba neutronów 5, konfiguracja elektronowa 1s² 2s²

neon Ne
liczba atomowa 10, liczba masowa 20, liczba protonów 10, liczba elektronów 10, liczba neutronów 10, konfiguracja elektronowa 1s² 2s² 2p6

glin, Al
liczba atomowa 13, liczba masowa 27, liczba protonów 13, liczba elektronów 13, liczba neutronów 13, konfiguracja elektronowa 1s² 2s² 2p6 3s² 3s¹

chlor. Cl
liczba atomów 17, liczba masowa 35, liczba protonów 17, liczba elektronów 17, liczba neutronów 18, konfiguracja elektronowa 1s² 2s² 2p6 3s² 3s5
10 3 10
2009-10-28T19:46:45+01:00
Li
Liczba protonów3
Liczba elektronów3
Liczba neutronów7-3=5
konfiguracja elektronowa
K2L1
Konfiguracja elektronowa według Bora
Li 1s²2s¹
Be
Liczba protonów4
Liczba elektronów4
Liczba neutronów9-4=5
konfiguracja elektronowa
K2L2
Według Bora
Be 1s²2s²
Ne
Liczba protonów10
Liczba elektronów10
Liczba neutronów20-10=10
konfiguracja elektronowa
K2L8
Według Bora
Ne1s²2s²2p6
Al
Liczba protonów13
Liczba elektronów13
Liczba neutronów27-13=14
konfiguracja elektronowa
K2L8M3
Według Bora
1s²2s²2p63s²3p¹

Cl
Liczba protonów17
Liczba elektronów17
Liczba neutronów35-17=18
konfiguracja elektronowa
K2L8M7
Według Bora
1s²2s²2p63s²3p5





6 4 6