Proszę pomóż mi !
1.Rozwiąż równania :
a) -5+x=10
x-34=-35
4x=3x-5
b)64+2x=46+x
3-x=-2
4+3x=2+2x
c)x+ 1/4=1/2+2x
3x+1/7=x-1
1 1/3 - 3x= -3 1/4 - 4x
d)3x-1=5x
y-3=9-y
1/2 z + 6 = z- 1

2.Rozwiąż i zrób sprawdzenie ( proszę o obliczenia )
a)3x=27
b)-2x+12=28
c)5x-12=48
d)13+6x=29
e)71=3x=19
f)5=7x-16
g)5x+4=2x+13
h)7x-5=19+3x
i)2x-21=x+6
j)x+17=3+3x

z góry wielkie dzięki .

3

Odpowiedzi

2010-03-23T19:30:09+01:00
-5+x=10
x = 10 +5
x = 15

x-34=-35
x = (-35) + 34
x = (-1)

4x=3x-5
4x - 3x = 5
x = 5

b)64+2x=46+x
2x - x = 46 - 64
x = (-18)

3-x=-2
x = (-2) - 3
x = (-5)

4+3x=2+2x
3x - 2x = 2 - 4
x = (-2)

sorki ae reszty nie umiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:30:22+01:00
1.Rozwiąż równania :
a) -5+x=10 x=10+5 x=15
x-34=-35 x=-35+34 x=-1
4x=3x-5 4x-3x=-5 x=-5
b)64+2x=46+x 2x-x=46-64 x=-18
3-x=-2 x=3+2 x=5
4+3x=2+2x 3x-2x=2-4 x=-2
c)x+ 1/4=1/2+2x x-2x=1/2-1/4 -x=1/4 x=-1/4
3x+1/7=x-1 3x-x=-1-1/7 2x= -8/7 x=-4/7
1 1/3 - 3x= -3 1/4 - 4x -3x+4x=-3 1/4-1/3 x=-43/12
d)3x-1=5x 5x-3x=-1 2x=-1 x=-1/2
y-3=9-y y+y=9+3 2y=12 y=6
1/2 z + 6 = z- 1 z-1/2z= 6+1 1/2z=7 z=14
1 5 1
2010-03-23T19:34:49+01:00
1.Rozwiąż równania :
a) -5+x=10 /+5
x=15

x-34=-35 / +34
x=1

4x=3x-5 /-3x
x= (-5)

b)64+2x=46+x /-46
18+2x=x /-2x
18=-x /:(-x)
i ty nie wiem co dalej ;(

3-x=-2 / -3
x= (-5)


tyle wiem...
1 5 1