Odpowiedzi

2010-03-23T19:28:39+01:00
V=pi r2*h
v=3,14*6²*10
v=1130,4l
2010-03-23T19:32:40+01:00
V=3,14×30²×100
V=282600cm³
282600cm³=282,6l
Odp: Zmieści się 282,6 litrów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:38:43+01:00
Beczka o średnicy 60cm i wysokości 1m ma kształt walca. Ile litrów wody zmieści się w tej beczce?

2r=60cm
r=30cm

H=1m=100cm

1l=1000cm^3 /:1000
0,001l=1cm^3

V=πr²*H=π*30²*100=90000π=ok.282600 [cm^3]
282600cm^3=282600*1cm^3=282600*0,001l=282,6l