Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:30:06+01:00
A) 3x - 15 > 2x
3x-2x > 15
x > 15

b) 5 < x + 3,5
-x < 3,5-5
-x < -1,5 /(-1)
x < 1,5

c) -5(1 - x) ≥ 5
-5+5x ≥ 5
5x ≥ 5+5
5x ≥ 10 /:5
x ≥ 2

d) (x - 2) - 4(3 - x) ≥6
x-2-12+4x ≥ 6
x+4x ≥ 6+2+12
5x ≥ 20 /:5
x ≥ 4

e) 0,5x + 1 > 2(3 - x)
0,5x+1 > 6-2x
0,5x+2x > 6-1
2,5x > 5 /:2,5
x > 2

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam:-)!!!
2010-03-23T19:30:26+01:00
A) 3x-15>2x
3x-2x>15
x>15
b) 5<x+3,5
5-3,5<x
1,5<x
c)-5(1-x)≥5
-5+5x≥5
5x≥5+5
5x≥10
x≥2
d) (x-2)-4(3-x)≥6
x-2-12+4x≥6
x+4x≥2+12+6
5x≥20
x≥4
e) 0,5x+1>2(3-x)
0,5x+1>6-2x
0,5x+2x>-1+6
2,5x>5
x>2
2010-03-23T19:33:32+01:00
A) 3x-2x>15
x>15

b) -x<3,5-5
-x<-1,5 |:(-1) należy zmienić znak, ponieważ dzielimy przez minus
x>1,5

c) -5+x>[bądź równe]5
x>[bądź równe]5+5
x>[bądź równe]10

d) x-2-12+4x>[bądź równe]6
x+4x>[bądź równe]6+12+2
5x>[bądź równe]20 |:5
x>[bądź równe]4

e) 0,5x+1>6-2x
0,5x+2x>6-1
2,5x>5 |:2,5
x>2