Basen można napełniać, korzystając z dwóch zaworów. Korzystając tylko z pierwszego zaworu, basen napełnia się w 6 godzin, a odkręcając tylko drugi zawór, na napełnienie basenu potrzebne są 3 godziny. W ciągu jakiego czasu będzie napełniony basen, gdy otworzymy oba zawory jednocześnie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:38:27+01:00
6 godz - pierwszy zawór
3 godz - drugi zawór
6 : 3 = 2 godziny - jak dwa zawory
2 1 2
2009-10-28T19:39:04+01:00
Bardzo proste zadanie. Trzeba po prostu podzielić pierwszy zawór przez drugi i wtedy wyjdzie wynik czyli:
6 godzin - pierwszy zawór
3 godziny - drugi zawór
6 : 3 = 2 godziny

Przy dwóch otwartych zaworach jednocześnie basen napełni się w czasie 2 godzin.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-28T19:39:23+01:00
X-pojemność zapełniana przez pierwszy kran w ciągu godziny
y-pojemność zapełniana przez drugi kran w ciągu godziny
6x=3y
3y=6x /:3
y=2x

Liczymy a - szukana liczba godzin
a(x+y)=a(x+2x)=a*3x=3ax

3ax=6x /:3x
a=2
Zatem basen zapełni się po 2 godzinach :)
1 5 1