Odpowiedzi

2010-03-23T19:33:11+01:00
X=ilość agi
y=ilość jacka
y=3x
x+15=y-15
x+15=3x-15
x-3x=-15-15
-2x=-30
x=-30:-2
x=15
y=3x=3×15=45
jacek miał 45, a aga 15 kasztanów

to samo z x:
x+15=3x-15
x-3x=-15-15
-2x=-30
x=30:2
x=15

3x=3×15=45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:45:55+01:00
X-kasztany Agnieszki
y-kasztany Jacka

y=3x
y-15=x+15

y=3x
3x-15=x+15 / +15
3x=x+30 / -x
2x=30 / :2
x=15

y=3 × 15
x=15

y=45
x=15

Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek ma 45 kasztanów.