Proszę o pomoc! To na jutro,bo mamy zeszyt powtórzeniowy i mam kartkę z 5 zadaniami!Proszę o obliczenia w odpowiedziach!

Zad.1.Harcerze przebyli 75 km.Pierwszego dnia przebyli 3/15 tej odległości,drugiego zaś 4/15.Ile kilometrów przebyli w ciągu dwóch dni?

Zad.2.Pole ma 560 ha.Pierwszego dnia obsiano ¾ pola,pozostałą część - drugiego dnia.Ile hektarów pola obsiano drugiego dnia?

Zad.3.Zwój zawiera 48 m materiału.Z ⅜ zwoju uszyto ubranka.Ile m materiału zostało?

Zad.4.Do straganu przywieziono 1260 kg ziemniaków.Pierwszego dnia sprzedano ⅔ ogólnej ilości ziemniaków,drugiego dnia ⅚ reszty.Ile kg ziemniaków pozostało?

Zad.5.Wyhodowano 1'200'000 sadzonek.Sadzonki sosny stanowią 3/10 ogólnej liczby sadzonek,sadzonki świerka ⅖,topoli ⅕,resztę zaś sadzonki klonu.Ile sadzonek klonu wyhodowano?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:43:07+01:00
1. 3/15+4/15=7/15
7/15 z 75= 7/15*75=35km- odp
2. ¼z 560= ¼*560= 140ha - odp
3.⅜ z 48=⅜*48=18 48-18=30- odp tyle zostalo materialu
4. 2/3 z 1260= 2/3*1260=840
1260-840=420
5/6z420=5/6*420=350
1260-350-840=70kg- odp
2010-03-23T19:49:45+01:00
Zad.1.Harcerze przebyli 75 km.Pierwszego dnia przebyli 3/15 tej odległości,drugiego zaś 4/15.Ile kilometrów przebyli w ciągu dwóch dni?

75 km = 15 + 20

Harcerze przebyli 35 km.

Zad.2.Pole ma 560 ha.Pierwszego dnia obsiano ¾ pola,pozostałą część - drugiego dnia.Ile hektarów pola obsiano drugiego dnia?

560 * 3/4 = 420 ha
560 - 420 = 140 ha

Drugiego dnia obsiano 140 ha.

Zad.3.Zwój zawiera 48 m materiału.Z ⅜ zwoju uszyto ubranka.Ile m materiału zostało?

48 * 3/8 = 18
48 - 18 = 30

odp. Zostało 30 m

Zad.4.Do straganu przywieziono 1260 kg ziemniaków.Pierwszego dnia sprzedano ⅔ ogólnej ilości ziemniaków,drugiego dnia ⅚ reszty.Ile kg ziemniaków pozostało?

1260 * 2/3 = 840 kg
420 * 5/6 = 350
1260 - 350 + 840 = 70

odp. zosttało 70

Zad.5.Wyhodowano 1'200'000 sadzonek.Sadzonki sosny stanowią 3/10 ogólnej liczby sadzonek,sadzonki świerka ⅖,topoli ⅕,resztę zaś sadzonki klonu.Ile sadzonek klonu wyhodowano?

1.200.000 * 3/10 = 360000
1.200.000 * 2/5 = 480000
1.200.000 * 1/5 = 240000

Suma wszystkich wynosi: 108.000.000

120 000 000 - 108 000 000 = 12 000 000

odp. Zaś klonu wychodowano 12 milionów

LICZĘ NA NAJ :)

pozdrawiam! ;)



6 5 6
2010-03-23T19:53:49+01:00
1. 15km+20km=35km
w ciągu dwóch dni przebyli 35km.
2.560ha-420ha=140ha
drugiego dnia obsiano140ha pola.
3. 48m-18m=30m
zostało 30m materiału


w dalszych zadaniach nie mogę odczytać ułamków
4 3 4