1.2. str. 109. "Z Pitagorasem przez Gimnazjum"
Sprawdź która z podanych obok kazdego równania liczb jest jego rozwiązaniem:
a) 2*(x-2)=x-2 -2, 1, 2;
b) 4-x=3*(4+x) -3, 0, 4;
c) 3*(x+1) - 5*(x+1)=0 -1, 1, 1,5
d) -5x+12=0 -3, 2,4, 3
e) 5*(x+1)= 3x+11 0, 3, 5
f) x-2 + x/2=3 2, 3, 3 3/5


Piiilne. Proszę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:51:45+01:00
A) 2*(x-2)=x-2
2x-4= x-2
2x-x=-2+4
x=2
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba 2

b) 4-x=3*(4+x)
4-x=12-3x
-x+3x=12-4
2x=8 /:2
x=4
Odo: Rozwiązaniem równania jest liczba 4

c) 3*(x+1) - 5*(x+1)=0
3x+3-5x-5=0
-2x=0+5-3
-2x=2 /:(-2)
x=-1
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba -1

d) -5x+12=0
-5x=-12 /:(-5)
x= 2,4
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba 2,4

e) 5*(x+1)= 3x+11
5x+5=3x+11
5x-3x=11-5
2x=6 /:2
x=3
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba 3

f)x/2 + x/2=3 /*2
x+x=6
2x=6 /:2
x=3
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba 3

Mam nadzieje, że trochę pomogłam
pozdrawiam:-)!!!


4 4 4
2010-03-23T19:54:09+01:00
A) 2*(x-2)=x-2 -2, 1, 2;
b) 4-x=3*(4+x) -3, 0, 4;
c) 3*(x+1) - 5*(x+1)=0 -1, 1, 1,5
d) -5x+12=0 -3, 2,4, 3
e) 5*(x+1)= 3x+11 0, 3, 5
f) x-2 + x/2=3 2, 3, 3 3/5


a)2*(x-2)=x-2
2x-4=x-2
2x-x=-2+4
1x=2/:1
x=2
b)4-x=3*(4+x)
4-x=12+3x
-x+3x=12-4
2x=8/:2
x=4
c)3*(x+1)-5*(x+1)=0-1
3x+3-5x-5=0-1
3x-5x=0-1-3+5
-2x=1/:(-2)
x=-0,5
d)-5x+12=0 -3
-5x=0-3-12
-5x=-15/:(-5)
x=3
e)5*(x+1)= 3x+11
5x+5=3x+11
5x-3x=11-5
2x=6/:2
x=3
3 3 3