Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mhms
  • Początkujący
2010-03-23T19:39:04+01:00
3x/2 -1 > x/4 /*4
2*3x - 4 > x
6x-4>x
5x >4
x > 4/5

b.
x/3 - 3x/5 > -1 /*15
5x - 9x > - 15
-4x>-15
x < 15/4
1 5 1
2010-03-23T19:39:40+01:00
A) 3x/2 - 1 > x/4|*4
2*3x-4>x
6x-4>x
6x-x>4
5x>4|:5
x>0,8
b) x/3 - 3x/5 > -1|*15
5x-9x>-15
-4x>-15|(-4)
x<3,75
1 5 1
2010-03-23T19:41:44+01:00
A) 3x/2-1>x/4\*4
2*3x-4>x
6x-4>x
6x-x>4
5x>4\*5
x>4/5

b) x/3-3x/5>-1\*15
5x-9x>-15
-4x>-15\* (-4)
x<3,75