Chleb kosztował najpierw 1,50 zł, a następnie podrożał o 10% . O ile procent trzeba teraz zmniejszyć jego cenę , aby wróciła do pierwotnej wysokości ?

Liczba o 5% większa od liczby 20 to ?

Długopis kosztował 1,20 zł.Następnie jego cenę obniżono o 20%. Ile złotych kosztował ten długopis po obniżce ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:39:34+01:00
1,5*0,1=0,15 zł
1,5+0,15=1,65 zł

1,65 zł - 100%
1,5 - x%
x=1,5*100/1,65
x≈90,9

100-90,9=9,1% <--- o tyle trzeba zmniejszyć cenę



20*0,05=1
20+1=21 <--- liczba większa o 5% od 20



1,2*0,2=0,24 zł
1,2-0,24=0,96 zł <--- tyle kosztował długopis po obniżce

3 3 3
2010-03-23T19:47:28+01:00
1.50 - 100%
x - 10%
x=1.50 * 10 / 100 = 15 / 100 = 0,15
1.50 + 0,15 = 1,65
ale nie wiem jak zrobic tą 2 czesc zadania


zad2
20+ 5% * 20 =20 + 0,05 * 20 = 20+1 = 21

zad3
1,20 - 100%
x - 20%
x = 1,20 * 20 / 100 = 0,24

1,20zl - 0,24gr = 0,96gr
2 5 2