Koń biega po padoku na lonży o długości 4m. Przyjmij że π=22/7 [ułamek]
a) jaką drogę pokonał koń, jeśli przebiegł 5 okrązeń ?
b) Ile okrążeń powinien przebiec koń, aby dystans, jaki pokona, był wiekszy niż 10 km?

prosze o szybkie i poprawnie rozwiązanie tego zadania ;)

2

Odpowiedzi

2009-10-28T19:51:56+01:00
R=4m
π=22/7
Obw.=2πr = to bedzie dlugosc jednego okrazeniaczyli dlugosc 5 bedzie
5*2πr=5*2* (22/7) * 4=880/7=125 5/7(m)≠125,71 (m)- taka droge pokonał po 5 okrazeniach

x*2π*4>10 000m

10 km= 10 000 m
x- liczba okrązeń
x *2* 22/7 *4 >10 000
176/7x>10 000 / * 7/176
x>397 128/176
x> 387,73
po wykonaniu 388 okrążen dystants przebyty przez konia bedzie wiekszy niz 10 km
jakby byly jakis pytania pisz!!!

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-28T20:04:16+01:00
A) Obw: 2*pi*4=25,12
25,12 * 5 = 125,6m

b)
10km
10 000m

5 - 125,6m
x - 10 000m
x=398

Odp:Aby pokonać wiecej niż 10km, koń powinien przebiec 398 okrążeń.