Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:47:05+01:00
A)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5/:8
x= ⁵/₈

b)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3/:3
x=1

c)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x= 30/:(-6)
x= -5

d) tu masz błąd, bo nie ma znaku "=" dałam go przed wyrażeniem "3x-1"
-7(x-2)=3x-1
-7x+14= 3x-1
-10x= -15/: (-10)
x= ³/₂= 1,5

2 możliwość... "=" wstawiłam przed "1"
-7(x-2)-3x=1
-7x+14-3x=1
-10x= -13/:(-10)
x= ¹³/₁₀

e)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10/ :(-2)
x= -5

w przykładzie d) masz 2 możliwości... sprawdź jeszcze raz, gdzie masz znak "=" i przepisz prawidłową odpowiedź.
2010-03-23T19:51:20+01:00
A)5x+3x=7-2
8x=5/8
x=⁵/₈

b)3x-3=0
3x=0+3
3x=3/3
x=1

c)-6x-6=24
-6x=24+6
-6x=30/(-6)
x=-5

d)-7x+14=3x-1
-7x-3x=-15
-10x=-15/(-10)
x=1.5

e)4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10/(-2x)
x=-5

:)