Odpowiedzi

2010-03-23T19:47:31+01:00
Popiół — stała pozostałość po spaleniu substancji organicznej, np. paliw stałych lub płynnych czy masy organizmów żywych.

zakrywanie..... j est to symbol który oznacza że Jezus dopiero umrze, więc nie może być odkryty krzyż dopiero w Wlk Piątek kapłan zdejmuje płótno z krzyża i śpiewa trzy razy "oto drzewo krzyża na którym zawisło zbawienienie świata"


fioletowy... - okres wielkiego postu

40 dni -- czas postu 40 dni i 40 nocy JEzus poscil
2010-03-23T19:49:12+01:00
Popiół- jest to symbol kruchości i przemijalności człowieka, który z prochu powstal i w proch się obróci, ukazuje jego małość i nakłania do zmiany życia
zakrywanie krzyża plotnem- odbywa sie w Wielkim Poście aby pokazać że Jezus został zelżony i móc w wielką sobote pokazać jego obecność odkrywając płotno

fioletowy kolor szat- ksiadz ma taki kolor ornatu w Wielkim Poście

40 dni- jest to 40 dni postu , dlatego że Jezus był kuszony 40 dni na pustyni przez diabła
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:15:06+01:00
Popiół-oznacza skruchę życia .Popioły zmarłych są przechowywane w urnach.

Zakrywanie krzyza płótnem - oznacza to że Jezus jeszcze nie umarł .W wielki piątek kapłan zdejmuje te płótno i wtedy ksiądz mówi takie słowa :oto drzewo krzyża na którym zawisło zbawienienie świata.

Fioletowy kolor szat -nosi je ksiądz /kapłan w czasie Wielkiego Postu.

40 dni-symbolizuje:
-kuszenie Pana Jezusa na pustyni
-40 dni potopu
-40 lat pielgrzymki do Ziemi Obiecanej
-40 dni przebywania Mojżesza na Górze Synaj
-40 dni postu.