Wyrażenia Algebraiczne:

Zad.1.
Słoń porusza się z prędkością o 10km/h mniejszą niż żyrafa.
a)Z jaką prędkością porusza się żyrafa?
b)Z jaką prędkością porusza się słoń?
c)Ile kilometrów przebędzie żyrafa w ciągu dwóch godzin?
d)Ile kilometrów przebędzie słoń w ciągu dwóch godzin?
e)Które ze zwierząt w ciągu dwóch godzin przebędzie większą odległość i o ile większą?

Zad.2.
Ogrodnik miał w sadzie x drzew jabłoni i y drzew czereśni. W ubiegłym roku zasadził jeszcze 12 drzew jabłoni i 5 drzew czereśni. Niestety, podczas srogiej zimy zmarzło 5 jabłoni i 9 czereśni. Czy obecnie ogrodnik ma więcej drzew w sadzie niż początkowo?

2

Odpowiedzi

2010-03-23T19:49:23+01:00
X - słoń, y - żyrafa

a) y=x-10km/h
b) x=y+10km/h
c) y=x+2(10km/h)
d) x=y-2(10km/h)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:50:52+01:00
Jesli przez x oznaczysz predkos slonia a y zyrafy to

a) Y=x-10km/h
b) x=y+10km/h
c) Y=x+2(10km/h)
d) x=y-2(10km/h)