Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:48:21+01:00
Wikingowie czcili licznych bogów i boginie, którzy swymi cechami bardzo przypominali ludzi. Głównymi bogami byli Odyn, Thor, i Frey. Odyn, bóg mądrości i wojny, władał wieloma nadnaturalnymi mocami. Bardziej przyziemny Thor był niewiarygodnie silny, za to niezbyt mądry. Freya, biga płodności, cechowała mądrość. W 1075 roku Uppsalę w Szwecji odwiedził niemiecki kronikarz Adam z Bremy. Jego uwagę ogromna świątynia z posągami Odyna, Thora i Freya. Wcześniej ludzie odprawiali obrzędy w lasach, górach, przy źródłach i wodospadach.
51 3 51
2010-03-23T19:48:36+01:00
Wikingowie z początku wierzyli w odyna - boga mądrości i wojny oraz jego syna thora. Póżniej po podzieleniu państwa normanów na 3 królestwa każdy z władców wraz ze swym krajem przyjął chrześcijaństwo
42 4 42