Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:54:16+01:00
Pojedynki- pojedynkowac mogli się tylko rycerze pasowani , natomiast krzyżacy mogli pojedynkowac się tylko za zgodą wielkiego mistrza , gdy w walce pomógł (jakiemuś rycerzowi) , to dla tego rycerza była to hańba oraz utrata honoru .
1 1 1
2010-03-23T19:59:50+01:00
1. Rycerskie ślubowanie damie serca- posiadanie damy serca przez rycerza, której służył, rozgłaszał jej urodę zawieszając pawęż na karczmach, zajazdach
2.Pojedynki rycerskie.
3.Pozostanie przez zwycięskiego rycerza na pobojowisku przez kilkanaście godzin w oczekiwaniu na innego kandydata do walki, aby podkreślić, że jest się panem- zwycięzcą pobojowiska.
4."Sąd Boży"- pojedynek, w którym Bóg rozstrzyga o sprawiedliwości.
5. Odśpiewanie "Bogurodzicy" przed bitwą, np pod Grunwaldem..
6.Nietykalność posłów.
7.Uściśnięcie reki znakiem gotowości do pojedynku.
8.Wjazd wojenny.
9.Pasowanie na rycerza.
10.Rzucanie rękawicy.
11.Etykieta rycerska- poczucie honoru, waleczność, dotrzymywanie słowa.
12.Posiadanie giermka.
13. Turnieje rycerskie.
_________

Mam nadzieję, że pomogłam.;))