1...Rok szkolny trwał od 1 wrzesnia 2005 do 23 czerwca 2006.
a)ile dni trwał ten rokszkolny?
b)W którym dniu wypadła jegopołowa? podaj właściwą datę.

2... Przerwa świąteczna trwa 11 dni i zakończyła sie w Nowy Rok.Którego dnia sie rozpoczęła??

3...Budowqa pierwszego w Wrszawie ,,drapacza chmur" zakończono w roku 1934.
a)W którymwieku i w której jego połowie wybudowano go?
b)Ile lat mineło od jego wybudowania??
c)W którym roku minie 125 lat od jego wybudowania??Ile wtedy będziesz mieć lat??

4...Teatr im.J.Słowackiego w Krakowie powstał w 1893 roku.
a)Który to był wiek??
b)Ile lat upłyneło od jegopowstania??
c)W którym roku bedzie obchodzone stupięćdziesięciolecie Teatru im.J.Słowackiego??

5...Najstarszy w Krakowie Stray Teatr został otwarty 112 lat wcześniej od Teatru im.J.Słowackiego??
a)Który to był wiek i która jego połowa
B)W którym roku obchodzono setną rocznicę jego powstania??

Proszę o szybką odpowieć jeszcze na dziś prosze!!!
Dam najlepsze..
Prosze pomużcie....!!

3

Odpowiedzi

2010-03-23T20:16:10+01:00
1. a) 296 dni
b) 17.01.2006r
2. 21 grudnia
3. a) 1 połowa XX wieku
b) 76 lat
c) 2059r
4.a) XIX
b) 117lat
c) w 2043r
5.a) 2 połowa XVIII
b) w 1881

Mam nadzieję że trochę pomogłam.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:19:31+01:00
1.
a)
wrzesień-30 dni 30+31+30+31+30+29+31+30+31+23=296
pażdzuiernik-31 dni
listopad-30dni
grudzień-31 dni Odp. Ten rok szkolny trwał 296 dni
styczeń-30 dni
luty-29 dni
marzec-31 dni
kwiecień-30 dni
maj-31 dni
czerwiec-23 dni
b)
296:2=148 Odp. Jego połowa wypada 26 stycznia.

2.
a)Nowy Rok- 1 styczeń Odp. Przerwa zaczęła się 21 grudnia.

3.
a)
Wybudowano go w 20 wieku w pierwszej połowie.
b)
2010-1934=76
Minęło 96 lat.
c)
125-96=29
2010+29=2039
125 rocznica minie w 2039 roku. Nie mogę powiedzieć ile będziesz miał lat bo nie wiem kiedy się urodziłeś.

4.
a)
To był 19 wiek.
b)
2010-1893=117
Minęło 117 lat
c)
150-117=33
2010+33=2043
Będzie 2043 rok.

5.
a)
1893-112=1781
To była druga połowa 18 wieku
b)
1781+100=1881
100rocznicę jego powstania obchodzono w 1881 roku.

6 3 6
2010-03-23T21:03:42+01:00
Zadanie 1
a) 296 dni
b) 17.01.2006r
Zadanie 2
21 grudnia
Zadanie 3
a) 1 połowa XX wieku
b) 76 lat
c) 2059r
Zadanie 4
a) XIX
b) 117lat
c) w 2043r
Zadanie 5
a) 2 połowa XVIII
b) w 1881


Myślę że pomogłam
Pozdrawiam , Buzzy ; - D
4 3 4