Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:04:53+01:00
X - wiek córki obecnie
y - obecny wiek matki

x+3=3 (y+3)

x+3=3y+9
x-2=4y-8

x = 3y + 6
x = 4y + 6

3y + 6 = 4y - 6
12 = y
x = 3*12 + 6 = 42

* - razy . ;D

Odp: Matka ma 42 lata, a córka 12 .
2010-03-23T20:06:20+01:00
X-wiek matki
y-wiek corki

x+3=3(y+3)
y-2=(x-2)/4 /*4

x+3=3y+9
4y-8=x-2

x-3y=6
4y-x=-2+8

x=6+3y
4y-6-3y=6

x=6+3y
y=12

x=6+3*12
y=12

x=6+36
y=12

x=42
y=12
matka ma 42 lata a córka 12