Krzyś rozbił skarbonke i policzył, ze było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł , 1 zł, 50gr, 20gr.Dwuzłotówek było 2 razy mniej niz złotowek, a pięćdziesieciogroszówek było 2 razy wiecej niz złotówek.Dwudziestogroszówek było 10.Ile monet było w skarbonce?

2

Odpowiedzi

2010-03-23T19:54:52+01:00
X-ilość 2zł
y-ilość 1zł
w-ilość 0,50zł (tj.50gr)
z-ilość 0,20zł (tj.20gr)

2x+1y+0,5w+0,2z=32
2x=y
2y=w stąd w=2*2x=4x
z=10

2x+2x+0,5*4x+0,2*10=32
4x+2x+2=32 /-2
6x=30/:6
x=5
y=2*5=10
w=4*5=20
z=10

x+y+w+z=? (ilość monet w skarbonce)
5+10+20+10=45

spr.
2*5+10*1+0,5*20+0,2*10=10+10+10+2=32
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T19:58:00+01:00
X- dwu zlotowki
2x- zlotowki
4x- piecdziesieciogorszowki
x+2x+4x+10 = monety=32 zł
x*2+2x*1+4x*0,5+2=32zł
2x+2x+2x+2+32zł
6x+2=32|-2
6x=30|:6
x=5


5+10+20=45
Miał 45 monet.
3 3 3