Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:03:48+01:00
H=10cm ; V=640πcm³ ; 2r=? ; V=πr²×h ; 640πcm³=πr²×10cm /:10πcm ; r²=64 cm² ; r=8cm ,to 2r=2×8cm=16cm
2010-03-23T20:05:40+01:00
V=πr²*H
640π=πr²*10
640=r²*10
r²=64
r=8
srednica=2r=2*8=16
2010-03-23T20:08:10+01:00
V - objętość = 640π cm³
h - wysokość = 10 cm
V = Pph
Pp - pole podstawy = V/h = 640π/10 = 64π cm²
Pp = πd²/4
d - średnica podstawy walca
Pp = πd²/4
4Pp = πd²
d² = 4Pp/π = 4 razy 64π/π = 256
d = √256 = 16 cm
odp
d = 16 cm