Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:08:05+01:00
X - wiek matki teraz
y - wiek syna teraz

x-2=4(y-2)
x+10+y+10=74

x-2=4y-8
x+y=54

x=4y-6
x+y=54

4y-6+y=54
5y=60
y=12

x+y=54
x=54-y
x=54-12
x=42

MATKA MA 42 LATA A SYN 12
2010-03-23T20:17:13+01:00
X to wiek matki teraz
y to wiek syna teraz
x-2=4(y-2)
x+10+y+10=74
x-2=4y-8
x+y=54
4y-6+y=54
5y=60
y=12
x=54-12
x=42
odp:mama ma teraz 42 lata a syn 12 lat.