Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączna kwotę 13 500 zł . Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka.Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki.Ułóż odpowiednie równanie . Zapisz wszystkie obliczenie . Proszę na jutro !!! Daję naj naj !!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:06:05+01:00
X- cena kurtki
x+180 cena płaszcza
12*(x+180)+15x=13500
12x+2160+15x=13500
27x=13500-2160
27x=11340 /:27
x=420
x+180=600
Odp. Kurtka kosztowała 420, a płaszcz 600zł.

liczę na naj ;)
2010-03-23T20:12:04+01:00
Y - cena kurtki
y + 180 - cena płaszcza

12 × (y + 180) + 15 × y = 13500
12 × y + 2160 + 15 × y = 13,500
27 × y = 13500 - 2160
27 × y = 11,340 : 27
y = 420
420 + 180 = 600

Cena płaszcza wynosiła 600zł, a kurtki 420zł.