Odpowiedzi

2009-10-28T20:03:29+01:00
X-cyfra dziesiątek y-cyfra jedności x+y=8 10y+x=10x+y+54 to jest układ równań x=8-y podstaw po drugie rówenanie i masz 10y+8-y=10[8-y]+y+54 18y=126 czyli y=7 więc x=8-7=1 to liczba 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T20:04:04+01:00
Cyfra dziesiatek-x =7
cyfra jednosci-y =1

x+y=8
10x+y=10y+x+54

x+y=8 /*9
9x-9y=54

9x+9y=72
9x-9y=54

18x=126 /:18
x=7

liczba I to 71, a druga to 17