Mam kłopot z dwoma zadaniami z fizyki,niestety musze je wykonać na piątek,mam fatalne oceny z tego przedmiotu,korepetycje mam dopiero w poniedziałek,a niechce dostać oceny niedostatecznej. Prosze, a nawet błagam o pomoc.

- Na prostoliniowym odcinku szosy samochód jedzie z szybkością 8m/s. Następnie na odcinku o długości 18m porusza się z przyśpieszeniem 1m/s2. Oblicz jego szybkość końcową.

Oraz drugie zadanie;

Na wałek o promieniu r=10cm nawinięto w czasie t=5s nitkę o długości l=6m. z jaką częstotliwoscią obracał się wałek,jeżeli jego ruch był równomierny?

2

Odpowiedzi

2009-10-28T20:11:13+01:00
2 zadanie s=600cm t=5s
v=s : t
v= 600cm:5s
v=120cm/s

a z częstotliwością nie jestem pewny ale będzie tak
600cm dzielimy przez obwód koła 62,8cm
600cm : 62,8cm = ok.9,6
120cm/s : 9,6=12,5
ale radzę zobaczyć u kolegów czy mają tak samo.
ponieważ dawno fizy nie miałem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T20:50:58+01:00
Zad1.
Vp=8m/s
Vk=x
s=18m
a=1m/s²
VK=Vp-at
Vk=8-1*t
Vk=8-t
t=8-Vk
s=Vp*t-½at²
18=8*(8-Vk)-½1*(8-Vk)²
18=64-8Vk-½(64-16Vk+Vk²)|*2

36=128-16Vk-64-16Vk+Vk²|+64
100=128-16Vk-16Vk+Vk²|-128
-28=-32Vk+Vk²|*-1
28=32Vk-Vk²
wystarczy obliczyć;)