Odpowiedzi

2010-03-23T20:40:37+01:00
Zad. 1.
1/2 (jedna druga)*(razy)a*h= 1/2*6*8=24 [cm]
A drugie nie wiem jak obliczyć z przekątnych. A ob. 2*12+2*9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:57:42+01:00
Zadanie 1

pole = połowa iloczynu przyprostokątnych

przyprostokątne to 6 i 8cm, bo przyprostokątne to krótsze boki w trójkącie prostokątnym

P = 1/2*6cm*8cm
P = 3cm*8cm
P = 24cm²


zadanie 2

a - nieznany bok

a²+9² = 15²
a²+81 = 225
a² = 144
a = √144
a = 12

b = 9cm

P = 12cm*9cm
P = 108cm²

Obw = 2(12cm+9cm)
Obw = 2*21cm
Obw = 42cm