Zad.1 Oblicz pole całkowite prostopadłościanu o wymiarach 3cmX4cmX15cmm.

Zad.2 Oblicz pole całkowite sześcianu, którego krawędź wynosi: (4 1/2+1/1) ~do kwadratu~ -( 3 1/2- 1/2) ~do sześcianu~

Zad.3 Oblicz pole całkowite graniastosłupa ostrokątnego o krawędzi podstawy 7cm i wysokości 5 cm dłuższej od krawędzi podstawy.


wzory:
Pc=6a do kwadratu
Pc= 2ab+2bc+2ca
Pc= 2Pp+ Pb


Proszę o pilne wykonanie ponieważ potrzebne to na jutro.!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:00:08+01:00
Zad.1
a =3 cm
b = 4 cm
c = 15 cm
Pc = 2 razy(x) 3 x 4 + 2 x 4 x 15 + 2 x 15 x 3
Pc= 24 + 120 + 90
Pc=234 cm2

P.s Dopisz sobie jednostki:)
2010-03-23T21:05:10+01:00
Zad 1

Pp-=a × b
Pp=4 ×3
Pp=12-pole podstawy prostopadłościanu


Pb=a × b
Pb=15 × 4
Pb=60- pole boczne

Pc=2Pp+Pb
Pc=2 x 60+12
Pc=120+12
Pc=132cm