Córka państwa Malinowskich marzy o zagranicznej wycieczce. Zaoszczędziła już 3/5(trzy piąte) potrzebnych pieniędzy. Rodzice postanowili dołożyć resztę. Ile pieniędzy dadzą córce rodzice, jeżeli koszt wycieczki wynosi 1050zł?

TYLKO Z OBLICZENIAMI

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:32:23+01:00
1050 - (3/5 * 1050) = 1050 - 630 = 420 zł
14 4 14
2010-03-23T20:32:52+01:00
1050×3/4=630
1050-630=420 odp rodzice dopłacą 420 zł
9 2 9
2010-03-23T20:35:18+01:00
Ma 1050 zł do zebrania
3/5 z całej kwoty jaką posiada czyli
3/5 * 1050 zł =630 zł
rodzice muszą jeje dopłacić 1050 - 630 = y
y = 420

odp. rodzice muszą jej dopłacić 420 zł
7 3 7