Odpowiedzi

2010-03-23T20:34:44+01:00
Grzyby podobnie jak i inne drobnoustroje rozkładają martwą materię organiczną, jeśli chodzi o większe to wchodzą w symbiozę z drzewami (mikoryza) drzewa dostarczają im związków organicznych natomiast grzyby soli mineralnych. Dla człowieka również mają różnorakie funkcje, biora udział w fermantacji alkoholowej, człowiek wykorzystuje je również do tworzenia leków (chyba najpopularniejszym przykładem jest antybiotyk Penicylina z pleśni Penicillium)
poza tym grzyby niszczą plony, zboża, gdy jest wilgotno i ciepło,;podowują zgniliznę i oczywiście wytwarzają liczne toksyny np. faloidynę, amanitynę, gyromitrynę , muskarynę itd. Negatywne jest też to ,że te mikroskopije grzyby bardzo chętnie atakują człowieka, głownie z rodzaju Candida, mogą doprowadzić nawet do śmierci.Lekarze nie są w stanie odróżnić zapalenia płuc od zarazenia Candidą i źle leczą gdyż podają antybiotyk,, a on jest pożywką dla grzyba .I lecznie na rzekome zapalenie płuc trwa 3 miesiące bez rezultalu albo i dłużej
38 3 38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:38:45+01:00
- rozkładają martwą materię organiczną, użyźniając w ten sposób glebę
- są pokarmem dla zwierząt i ludzi
- piekarnictwo, dzięki drożdżom rośnie ciasto
- są odpowiedzialne za dojrzewanie serów pleśniowych
- medycyna, z niektórych grzybów wytwarza się antybiotyki
- powodują pleśń na produktach spożywczych
- są pasożytami zwierząt i roślin
- wywołują choroby człowieka oraz zwierząt, zwane grzybicami

Liczę na naj! ;)
149 4 149