Witam . mam do rozwiązania 5 zadań . Proszę o dokładne rozwiązania i wszystkie obliczenia ! Daje 20 ptk. Ale daje również SPAM . !!

Zad.1
Jaką drogę przejdzie piechur idą 2,5 godziny z prędkością 24 km na godzinę ?

Zad.2
W ciągu 4 godzin Wojtek przeszedł 12,8 km. Z jaką prędkością szedł ?

Zad.3
Samochód jadąc z prędkością 80 km na godzinę przejechał 360 km. Jak długo jechał ?

Zad.4
Obrus w kształcie kwadratu obszyto kolorową koronką. Jai to kwadrat , jeżeli użyto do obszycie 5,24 m ?

Zad.5
Ile arów liczy powierzchnia działki o wymiarach 15,2 x 8,5 m ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:39:35+01:00
Zad.1
S=v*t
S= 2,5 h * 24km/h =60 km

zad.2
v=S/t
v=12,8km/4h=3,4 km/h

zad.3
t=S/v
t=360km/h / 80 km =4,5 h

zad.4
Obw=4a
5,24=4a
a=1,31 m

zad.5
15,2*8,5 = 129,2 m2 = 1 ar= 100 m2 czyli działka ma 1,292 arów.

1 5 1
2010-03-23T20:40:41+01:00
Zadanie 1.
2.30min ?
jeśli tak, to proste.

2 x 24km + 1/2 z 24 km ( 12km ) =
48 + 12 = 60
Odp. Przejdzie 60km ;)

Zadanie 2.
12.8 : 4 = 3.2
0.2 x 60min = 12min.
Odpowiedź
Szedł 3godziny i 12min.

Zadanie 3.
360:80 = 4.5
Odp. Samochód jechał 4h i 30min.
Zadanie 4.
5.24:4 = 1.31
Odp: Jeden bok ma 1m i 31 cm.