Odpowiedzi

2009-10-28T20:12:40+01:00
Są tworzone stowarzyszenia, które zajmują się odtwarzaniem obyczajów rycerskich. Członkowie tych organizacji odtwarzaja broń, jaka była w tamtych czasach, albo organizują turnieje. Obowiązkami rycerza było chronienie i pomaganie innym. Ta rolę spełniają fundacje różnego rodzaju. Przykładem jest też zwykła koleżeńska pomoc. Prawie dokładnie pasowanie na rycerza jest odwzorowane podczas pasowania na ucznia. Pasowany uczeń klęka, a osoba pasująca dotyka jego ramienia wielkim ołówkiem.

7 zdań.
Myślę, że można jeszcze trochę to rozwinąć.
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-28T20:13:14+01:00
Do dziś przetrwało kilka tradycji, z którymi mogliśmy zapoznać się w Krzyżakach " Henryka Sienkiewicza". Pierwszym z nich jest usługiwanie damie przy stole, teraz nie tylko damom, ale każdej osobie biesiadującej z nami podajemy różne półmiski z przysmakami. Następnym, jest rzucanie rękawicy, w tych czasach nie robi się tego dosłownie, ale metaforycznie. Wiele osób wyzywa siebie an pojedynki, i wtedy mówi się, że ktoś "rzucił rękawicę an stół". Tak jak dawniej przed walką, tak teraz po walce zaciskamy sobie dłonie i gratulujemy. A główną tradycją, która się zachowała jest polowanie. Dziś często po różnych spotkaniach rodzinnym wielu mężczyzn wybiera się do lasu. Teraz robi się to tylko dla przyjemności, ale mimo wszystko jest to zachowanie dawnej tradycji.
31 4 31