Odpowiedzi

2010-03-23T20:46:49+01:00
Ob=27,5
a=12,6
b=1/2a=6,3
(27,5-12,6-6,3) :2= 8,6/2=4,3-ramię
8 3 8
2010-03-23T20:47:03+01:00
Dane:
obw= 27,5cm
podstawa I = a=12,6cm
podstawa II = b = 1/2a=1/2 * 12,6 = 6,3c,
ramie = c = ?

obw= a +b + 2c
27,5 = 12,6 +6,3 + 2c
2c + 12,6 6,3 = 27,5
2c = 27,5-6,3-12,6
2c = 8,6 I :2
c = 4,3cm

odp .Ramie wymosi 4,3cm.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:47:04+01:00
OBWÓD TRAPEZU RÓWNORAMIENNEGO JEST RÓWNY 27,5 CM.JEDNA PODSTAWA MA DŁUGOŚĆ 12,6 CM A DRUGA JEST POŁOWĄ PODSTAWY PIERWSZEJ.OBLICZ DŁUGOŚĆ RAMIENIA TEGO TRAPEZU

27,5-12,6=14,9cm połowa podstawy =12,6:2=6,3
14,9-6,3=8,6cm
8,6cm:2 bo tyle jest ramieni=4,3
i to jest odp ramie jest równe 4,3 cm:) liczę na naj..:)
37 4 37