Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T20:58:26+01:00
1-najpierw rozpowszechnil sie wsrod plemion płw.arabskiego , ktore utworzyly panstwo muzlumanskie
-jego wladcy szerzyli droga podbojow lub pokojowo zagarniajac obszary Bliskiego wschodiu, pn. afryki i plw. iberyjskiego
-monoteizm - wiara w jednego boga- jej podstawowy dogmat, a takze wiara w sad ost i kare lub nagrode po smierci

2. KRÓLOWIE ELEKCYJNI :Henryk Walezy,STEFAN BATORY,ZYGMUNT III WAZA, WLADYSLAW IV WAZA, JAN II KAZIMIERZ,MICHAL KORBUT WISNIOWIECKI,JAN III SOBIESKI , AUGUST II MOCNY(WETTIN), STANISLAW LESZCZYNSKI,AUGUST II MOCNY ,STANISLAW LESZCZYNSKI, AUGUST III (WETTIN),STANISLAW AUGUS PONIATOWKI
4 1 4
2010-03-23T21:14:37+01:00
- główne założenia islamu :
człowiek jest stworzeniem i sługą Allaha, jest obdarzony wolną wolą, zasługuje swym postępowaniem na zbawienie i pobyt w raju lub na wieczne potępienie, moralność muzułmanów jest oparta na naukach zawartych w Koranie, największą zbrodnią w islamie jest odstępstwo od wiary, a następnie: morderstwo, nierząd, sodomia, itp., wiara w jedynego Boga Allaha, zaufanie do Koranu oraz do tradycji.
- władcy polscy :
Siemowit ( IX - X w. )
Lestek ( X w. )
Siemomysł ( Xw.)
Mieszko I ( ok. 960-992 )
Bolesław I Chrobry ( 992-1025 )
Mieszko II Lambert ( 1025-1031 )
Bezprym ( 1031-1032 )
Mieszko II Lambert ( 1032-1034 )
Kazimierz I Odnowiciel ( 1034-1058 )
Bolesław II Szczodry ( 1058-1079 )
Władysław I Herman ( 1079-1102 )
Zbigniew ( 1102-1107 )
Bolesław III Krzywousty ( 1107-1138 )
Władysław I Łokietek ( 1320-1333 )
Kazimierz III Wielki ( 1333-1370 )
Ludwik Węgierski (1370-1382)
Jadwiga Andegaweńska (1384-1399)
Władysław II Jagiełło (1386-1434)
Władysław III Warneńczyk (1434-1444)
Kazimierz IV Jagiellończyk (1447-1492)
Jan I Olbracht (1492-1501)
Aleksander Jagiellończyk (1501-1506)
Zygmunt I Stary (1506-1548)
Zygmunt II August (1548-1572)
Henryk Walezy ( 1573–1575 )
Stefan Batory ( 1576–1586 )
Zygmunt III Waza ( 1587–1632 )
Władysław IV Waza ( 1632–1648 )
Jan II Kazimierz ( 1648–1668 )
Michał Korybut Wiśniowiecki ( 1669–1673 )
Jan III Sobieski ( 1674–1696 )
August II Mocny ( 1697–1706 )
Stanisław Leszczyński ( 1706–1709 )
August II Mocny ( 1709–1733 )
Stanisław Leszczyński ( 1733–1736 )
August III Sas ( 1733–1763 )
Stanisław August Poniatowski ( 1764–1795 )
Aleksander I Romanow ( 1815-1825 )
Mikołaj I Romanow ( 1825-1831 )

Chyba jakoś tak :))
9 4 9