Odpowiedzi

2010-03-23T20:50:54+01:00
Krążek metalowy ma średnicę 20 cm i waży 2,4 kg. Z tego krążka wycięto krążek o średnicy 10 cm. Ile wynosi waga tego małego krążka?

skoro tamten ma 20 cm średnicy a ten o połowę mniejszy czyli 10 cm średnicy to znaczy żę 2,4kg :2=1,2kg
odp.1,2kg
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:04:39+01:00
Potrzebne wzory:
V=4/3r³
r=1/2d
Najpierw musimy obliczyć objętość krążka o średnicy 20cm.
r=1/2 * 20 = 10 cm
V=4/3 * 10³
V=4000/3 cm³ pozostawmy w takim ułamku potem będzie prościej.

Potem obliczamy mniejszy krążek.
r=5 cm
V=4/3 * 5³
V=4/3 * 125
V=500/3 cm³

Możemy zrobić to zadanie obliczając stosunek większego krążka to mniejszego.

500/3 : 4000/3 = 500/3 * 3/4000 (skracamy trójki) = 500/4000 = 1/8

Obliczyliśmy ile razy Objętość większego krążka jest większa od mniejszego.
Mnożymy masę razy 1/8 i mamy wynik.

2,4 * 1/8 = 0,3 kg

Odp: Masa małego krążka wynosi 0,3 kg.
1 1 1