Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:01:21+01:00
Objetość stożka 1/3πr^2*H
A) a = 4 cm
r= 2 cm (polowa podstawy)
H=h =2*pierw z 2 (pierwiastki :D)
1/3π * 4 * 2 pierw z 2= (π*8pierw z 2)/3
B) r= 4 cm (polowa podstawy)
h( mozna policzyc z pitagorasa) czyli
h^2+ 4^2 = 12^2
h= pierw 128= 8pierw z 2
1/3π * 4^2 * 8 pierw z 2= (π*128 pierw z 2)/3
2010-03-23T21:15:54+01:00
A=4
średnica czyli a ma 4 to promień połowa czyli r=2
Objętośc wzór V= ⅓ Pp x H czyli V= ⅓ πr²
więc V= ⅓π4 x H
H obliczamy z pitagorasa h²+2²=4² h²=12 h= √12

V=4/3π x √12
π=3.14
V=14.5