PROSZE DAM NAJJJ!!!!!!!!!!!
Na jaką głębokość w oceanie można opuścić batysferę, której ścianki mogą wytrzymać ciśnienie 15 MPa. Gęstość wody wynosi 1030 kg/m³.
Proszę o wypisanie dane, szukane, wzorów i obliczeń i proszę podać jednostki ;] Dam Naj!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:47:05+01:00
Dane:
P = 15Mpa = 15000000Pa
d = 1030kg/m³
g = 10m/s²

Szukane:
h

Wzór:
P = dgh
h = P:dg

Rozwiązanie:
h = 15000000Pa:(1030kg/m³*10m/s²)
h = (15000000:10300)m
h = (150000:103)m
h ≈ 1456,3m
1 5 1
2010-03-23T22:14:26+01:00
Dane:
P = 15Mpa = 15000000Pa 1M=1000 000
d = 1030kg/m³
g = 10m/s²

Szukane:
h=?

Wzory , z których skorzystam:
P = dgh
po przekształceniu:
h = P:dg

Obliczenia:
h = 15000000Pa:(1030kg/m³*10m/s²)
h = (15000000:10300)m
h = 1456,3 m -wynik w zaokrągleniu

Odp.Batysferę można opuścić na głębokość ok. 1456,3 m.
1 5 1