Odpowiedzi

2010-03-23T21:19:29+01:00
Owalny + niteczka

lepiej nie umiem powiedzieć

:DD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:19:57+01:00
Kijanki – czyli larwy płazów - są zupełnie niepodobne do swych rodziców. Ich głowa i tułów tworzą całość przypominającą kształtem gruszkę zakończoną długą płetwą ogonową. Kształt i wielkość „gruszki” oraz długość płetwy jest różny u różnych gatunków płazów. Początkowo kijanki oddychają za pomocą skrzeli tlenem rozpuszczonym w wodzie. Są roślinożerne, do zeskrobywania pokarmu służą im rogowe szczęki - tzw. „dziób”, zaopatrzone w szeregi „ząbków”. Odżywiają się głównie 1-komórkowymi glonami, porastającymi powierzchnię roślin i innych przedmiotów znajdujących się w wodzie.

W czasie przeobrażenia w ciele kijanki zachodzą radykalne zmiany.
Najpierw pojawiają się kończyny tylne, potem przednie. Ogon – wbrew powszechnej opinii nie odpada, ale skraca się, a jego komórki ulegają resorbcji. Pojawiają się workowate płuca, rogowe „ząbki” zanikają, wykształcają się szczęki a pysk staje się coraz szerszy. Kijanka staje się miniaturową żabką, i opuszcza środowisko wodne.
1 5 1
2010-03-23T21:21:11+01:00
Ich głowa i tułów są złączone w jedność, kształtem przypominaja gruszkę z długą płetwą ogonową.
1 5 1