Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:36:34+01:00
Średnica=8cm
r=4cm
l=10cm


łuk=2πr=2π×4=8πcm

wycinek:l=r
r=10cm
α:360×2π×10=8π/:π
20α=360×8
20α=2880
α=2880;20
α=144⁰= kąt srodkowy
8 4 8
2010-03-23T21:40:51+01:00
DANE
2r=8
k=10
OBL α /kat srodkowy rozwiniecia/

dlugosc luku rozwiniecia
bedzi rowny obwodowi podstawy stozka
l=2πr
z miary lukowej kata wynika
l=kα gdzie α w radianach /rozwiniecia/

2πr=kα
α=2πr/k=8π/10=4/5π [rd]
π[rd]=180°
4/5*180°=144°

ODP kat srodkowy rozwiniecia wynosi 4/5π [rd] tzn 144°


pozdrawiam


Hans
8 4 8