Nowe mieszkanie o powierzchni 36 m2 można kupić, wpłacając 30% jego wartości, tzn. 26000 zł. i spłacając przez 20 lat 429 zł. miesięcznie.
Ile łącznie zapłacisz za to mieszkanie?
O ile procent więcej niż płacąc za całość gotówka?

2

Odpowiedzi

2010-03-23T22:10:40+01:00
Łączna zapłata
26 000 + 20 * 12 * 429 = 128 960 zł

ile procent więcej?

no to zrobię z proporcji
x będzie tym procentem który trzeba dopłacić, więc
128 960 odpowiada x+ 100% (odsetki + wartość normalna)

30%-----26 000zł
x+100% ------128 960 zł

x+100%=128 960 * 30% / 26 000
x+100%= 3 868 800 %/ 26000
x+100%= 148,8 %
x=48,8%

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T22:17:39+01:00
Ile zapłacisz:
26000 + 12*429*20 = 128960 zł

wartość mieszkania - z proporcji:
x - 100%
26000 zł - 30%

x = 26000 zł * 100%/30% = 260000/3 zł = 86666,(6) zł ≈ 86666,7 zł

różnica:
128960 zł - 86666,7 zł = 42293,3 zł

proporcja
86666,7 zł - 100%
42293,3 zł - x

x = 42293,3 zł * 100% / 86666,7 zł ≈ 48,8 %
jak masz pytania to pisz na pw