Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T22:17:34+01:00
1. Przedstawienie postaci:
-Marek Winicjusz,
-siostrzeniec Petroniusza,
-młody Rzymianin
- żołnierz i patrycjusz
-Był synem Marka Winicjusza, konsula rzymskiego, męża Julii Liwilli.

2. Charakterystyka zewnętrzna:
a) cechy w wyglądzie:
"Ramiona miał gładkie, lecz zbyt muskularne, prawdziwe ramiona żołnierza, stworzone do miecza i tarczy". Był pięknym, atletycznym młodzieńcem, którego ciało pokrywała śródziemnomorska opalenizna.Miał krótkie czarne włosy i dość krzaczaste, ciemne brwi.

jeszcze można kilka podpunktów do tego wypisać takie jak:
b)sposób ubieranie się (styl)
c)sposób poruszania się i mówienia
d)usposobienie i sposób zachowywania

3. Charakterystyka wewnętrzna :
a cechy charakteru i związane z nimi zachowania w danych sytuacjach
b) cechy umysłu : zdolności , amibicje , dążenia
c) system wartości : poglądy , wierzenia , zainteresowania , zasady
d) typ uczciwości ( stosunek do otaczającej go rzeczywistości )

-Energiczny,
-popędliwy żołnierz,
-niezdolny do refleksji,
-łatwo wpada w skrajności.
-W jego sercu półdzikim brak szlachetniejszych uczuć,
-brak wyższych moralnych pojęć
-jego początkowe zachowanie można określić jako: wybuchowe, porywcze, bezwzględne
-był niecierpliwy, nie znosił przeszkód na drodze do celu
-Nie znał umiaru w niczym.
-Najważniejsze było jego dobro i potrzeby
-był także momentami nieobliczalny
-dla Ligii zmienił się nie do poznania; z okrutnego, brutalnego i porywczego patrycjusza zmienił się w świętobliwego i dobrodusznego chrześcijanina.
5. Ocena postaci ( osobowości zachowań ) zalety i wady .
6. Osobisty stosunek do postaci
Np. Uważam, że w drugim etapie życia, Marek stał się prawdziwym wzorem do naśladowania. Jest on przykładem człowieka, który po nawróceniu na wiarę chrześcijańską odmienia swe życie

1 5 1
2010-03-23T22:19:50+01:00
1.Przedstawienie postaci
-bohater książki Henryka Sienkiewicza pt ''Quo vadis''
-syn starszej siostry Petroniusza,mieszkaniec Rzymu itp.

2. Wygląd
-przystojny , ramiona żołnierza, smagła cera,''przepyszne'' oczy
-na głowie nosił wieniec z róż

3.Usposobienie
-bezpośredni

4.Charakter
-gwałtowny, okrutny, zaślepiony uczuciem, egoistyczny

5.Ocena postaci
- Imponuje mnie tym... Porusza tym , że...
1 5 1