Widownia miała 6200 miejsc. Oblicz, ile pieniędzy wpłynęło do kasy kina Roxy,jeżeli zajętych było 0,8miejsc ,a 1/5 przybyłych widzów kupiła bilety ulgowe.Cena biletów normalnych była równa 8 dolarów,ulgowych 5 dolarów. (jak mam to obliczyć????????????)

3

Odpowiedzi

2010-03-23T22:10:02+01:00
0,8 z 6200=4960 miejsc

⅕z 4960=992 osoby kupiły bilety po 5 dolarów, czyli zysk=4960 dolarów
1-⅕=⅘
⅘z 4960=3968 osób kupiło bilety po 8 dolarów
zysk=3968×8=31744 dolary
do kasy wpłynęło:4960+31744=36704 dolary
2010-03-23T22:10:54+01:00
0.8 * 6200 =4960 miejsc
1/5 * 4960 =992
ulgowe : 992 *5 $ =4960 $
normalne: (4960-992)* 8$ =3968 *8$=31744$

suma: 4960$ + 31744$ = 36704$ :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T22:21:14+01:00
Widownia miała 6200 miejsc. Oblicz, ile pieniędzy wpłynęło do kasy kina Roxy,jeżeli zajętych było 0,8miejsc ,a 1/5 przybyłych widzów kupiła bilety ulgowe.Cena biletów normalnych była równa 8 dolarów,ulgowych 5 dolarów.

DANE:
6200- wszystkie miejsca w kinie
6200 * 0,8 = 4960- zajęte miejsca- wszyscy widzowie
4960 * ⅕ = 992- widzowie z biletami ulgowymi ( bo wszystkich było 4960, a z tego tylko ⅕ miała bilety ulgowe, czyli 992 osoby.)
4960 - 992 = 3968 - widzowie z biletami normalnymi ( bo wszystkich było 4960 ale w tym 992 osoby miały bilet ulgowy)
8$- cena biletu normalnego
5$- cena biletu ulgowego

992 * 5$ = 4960$ - dochód ze sprzedaży biletów ulgowych
3968 * 8$ = 31744$ - dochód ze sprzedaży biletów normalnych

4960$ + 31744$ = 36704$ - przychód kina ze sprzedaży biletów

ODP. DO KASY KINA ROXY WPŁYNĘŁO 36704$.

POZDRAWIAM :)
1 5 1